כבר כמעט שאי אפשר להתעלם מטרנד בשמי הנישה שכובש את העולם. רשתות הקוסמטיקה הגדולות ביותר הודפות הצידה את הבשמים ה"רגילים" ומפנות מקום למותגים קטנים ומיוחדים יותר המייצרים בשמים יוצאי דופן שיש להם סיפור מיוחד או היסטוריה מרתקת. אפריל שמחה להיות חלוצה בתחום במדינת ישראל עם ארבעה עשר מותגי נישה שונים אותם ניתן למצוא בחנויות הרשת ובאתר. אז מה למעשה שונה בין בשמי המעצבים אותם אנו רגילים לקנות כבר שנים ארוכות מול בשמי הנישה? 

מה הם בשמי נישה?

ראשית, בשמי הנישה מיוצרים בכמות קטנה יותר ואילו בשמי המעצבים מיוצרים בכמות מסחרית, כך שאם בחרת במותג מבין בשמי הנישה כנראה שהניחוח שלך יהיה ייחודי יותר ולא תריחי אותו על אנשים רבים סביבך. מותגי הנישה לעיתים יקפידו על אריזה מינימליסטית יחסית ויתמקדו בניחוח עצמו ובעמידותו ומשך השהות שלו על הגוף. ככה זה כשמתעסקים פחות בתדמית ובמותג העל אותו מייצג הבושם כמו בבשמים מסחריים. את בשמי הנישה לא תוכלו להשיג בכל חנות או רשת קמעונאית גדולה כמו שאר הבשמים לנשים והבשמים לגברים. המותגים בוחרים בהפצה סלקטיבית, לרוב קמעונאי אחד במדינה, על מנת לשמור על ייחודיות מסוימת ולא להפוך את הבושם לנפוץ מדי.

והנה עוד כמה דברים שלא ידעתם על בשמי נישה:

1. למרות שהטרנד תופס תאוצה בעשור האחרון, בשמי נישה היו קיימים מאז ומעולם והיו בשימוש גדולי ההיסטוריה כמו המלכה ויקטוריה והמלכה אליזבת' הראשונה, חצרות מלוכה ואצילים אירופאיים. ,Penhaligon's אשר נמכר בלעדית ברשת אפריל, הוא דוגמא מצוינת למותג אשר החל את דרכו באנגליה של המאה ה-19 ושירת נאמנה את האצולה הבריטית. הוא ממשיך לשרתה עד היום: הנסיך צ'ארלס והנסיך הארי לא זזים בלי Blenheim Bouquet אשר המותג השיק בשנת 1902(!). 

Blenheim Bouquet By Penhaligon's - לרכישה >>

2בשמי הנישה הפופולאריים ביותר מתאפיינים בפוקוס על תו ריח אחד (לדוגמא מאסק, וניל או אמבר) על מנת ליצור ניחוחות בעלי נוכחות ואישיות. Patchouli של Reminiscence הוא אחת מההצלחות הגדולות בעולם לבושם מסוג זה אשר חוגג כולו את ניחוחו של פרח הפצ'ולי. 

Patchouli By Reminiscence - לרכישה >>

3. סלבריטאים רבים מעדיפים להשתמש בבשמי נישה וחלק מהמותגים ידועים במיוחד בקרב כוכבים הולוודיים רבים. L’Artisan Parfumer אשר נוסד בצרפת בשנת 1976 הוא אחד מהמותגים האהובים על הכוכבות האהובות עלינו: קייט בלאנשט ואליזבת' אולסן משתמשות ב-Mure Et Musc, כוכבת מד מן כריסטינה הנדריקס והאלי ברי מתבשמות ב-Premier Figuier וג'ניפר אניסטון המדהימה בוחרת ב-Dzonghka. 

Dzonghka By L`Artisa - לרכישה >>

4. מותגי נישה רבים משקיעים לא מעט גם בייצור הבקבוקים עצמם. המותג Merchant Of Venice אשר נמכר בבלעדיות ברשת אפריל מייצר בקפדנות את בקבוקי קולקציית Murano אשר שואבים השראה משרשראות הסחר העתיקות אשר עברו בונציה בימי קדם. על כל בקבוק עיטורים המספרים את סיפורו של הבושם ומשקפים את הייחודיות של האי מורנו ששוכן ליד ונציה ועוסק כולו באמנות הזכוכית. גם המותג Tocca מייצר את כל הבשמים שלו בעבודת יד בהשראת בקבוקי קוניאק כבדים ועתיקים וכך מעניק לרוכשת גם אלמנט עיצובי מהמם לחדר השינה. 

סימון א.ד.פ Simone E.D.P Tocca - לרכישה >>

5. למותגי נישה יש חופש יצירתי גדול יותר מהמותגים המסחריים הכפופים לדרישות הצלחה רחבה וגדולה יותר. לכן, הם מרשים לעצמם להתפרע ולהשיק ניחוחות יוצאי דופן, אפילו כאלה שלא הייתם חושבים עליהם... Clean, מותג בשמי הנישה המצליח מניו יורק, מתגאה ברב המכר שלו Warm Cotton אשר נוצר כולו בהשראת כביסה שיצאה מהמייבש. גם ברשת האפריל מדובר באחד מהבשמים הפופולאריים ביותר בקרב בשמי הנישה אשר מתאים לשני המינים. נסו בעצמכם! 

וורם קוטון א.ד.פ (Warm Cotton E.D.P By Clean) - לרכישה >>

מצאת משהו שאת אוהבת? לכל בשמי הבוטיק ברשת >>